Do czego służy kettlebell?

0 Comments

Zdrowy styl życia to nie tylko odpowiednia dieta bogata w składniki odżywcze. Długa praca w jednej pozycji bez odpowiedniej aktywności fizycznej często powoduje problemy z kręgosłupem. Wzrasta również ryzyko wielu chorób. Warto wprowadzić do planu dnia odrobinę sportu. Mogą to być spacery, rower czy uczęszczanie na siłownię. Bardzo popularne są również ćwiczenia w domu. W sklepie ze sprzętem sportowym www.sport-blast.pl znaleźć można wiele sprzętów, które ułatwią i uatrakcyjnią treningi. Bardzo popularne stały się obciążniki kettlebell. Można użyć ich zarówno do ćwiczeń siłowych, jak i aerobowych.

Co to jest kettlebell?

Kettlebells to odważniki, które przypominają armatnią kulę z uchwytem. Trening z nimi zwiększa siłę mięśni, poprawiając przy tym koordynację czy gibkość. Prawdopodobnie wynalezione zostały w Rosji w XVIII wieku. Wykorzystywane były w wojsku, ale od kilkudziesięciu lat stanowią stały element sprzętu treningowego na siłowniach. Różnią się między sobą zarówno materiałem, z którego zostały wykonane, jak i ciężkością. Małe, gumowe kettlebells idealnie sprawdzą się przy ćwiczeniach aerobowych, fitness. Te cięższe, żeliwne lub bitumiczne można z powodzeniem stosować do ćwiczeń siłowych. Kształt oraz przesunięty środek ciężkości kettlebells sprawiają, że trening z nimi jest bardziej efektywny od tego z hantlami. Utrzymywanie balansu podczas ćwiczeń stanowi bodziec do pracy wielu mięśni w ciele, także tych głębokich.

Ćwiczenia z kettlebells

Podstawowym ćwiczeniem wykonywanym przy użyciu kettlebells jest tak zwany swing. Najprostszy z nich polega na trzymaniu sprzętu przed sobą obiema rękami, a następnie huśtaniu nim (najpierw między nogami, później coraz wyżej, aż do klatki piersiowej). Swing można wykonywać także jedną ręką oraz zwiększać zakres ruchu do czoła. Ćwiczenia wykonuje się w seriach, powtarzając ten sam ruch. Kettlebells można także użyć jako zamiennik hantli w ćwiczeniach siłowych. Sprzęt angażuje mięśnie nóg oraz pośladków. Z racji tego, iż trening nie jest czysto siłowy, lecz wytrzymałościowy, idealany jest dla kobiet do wzmocnienia mięśni i wysmuklenia sylwetki.

Zalety ćwiczeń z kettlebells

Kettlebell to sprzęt, który posiada wiele zalet. Jest niewielki, a wystarczy do tego, by wykonać dobry trening, angażujący całe ciało do pracy. Korzyści płynące z tego rodzaju treningu:

  • zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni,
  • aktywacja mięśni głębokich,
  • poprawa koordynacji i kondycji (kettlebells używane są często do ćwiczeń przez osoby posiadające wady postawy, świetnie korygują ułożenie ciała),
  • poprawa sylwetki bez nadmiernego rozrostu mięśni (idealny sprzęt dla kobiet, które boją się ćwiczyć z obciążeniem, ze względu na rozrost mięśni nóg czy rąk)
  • poprawa wydolności sercowo-naczyniowej.

Jak widać kettlebell to sprzęt, nad którym warto zastanowić się, będąc w sklepie ze sprzętem sportowym np. https://sport-blast.pl/. Zalety płynące z treningu z tym produktem są ogromne. Warto więc dołączyć go do swojego domowego asortymentu.