Marketing internetowy ma wiele nazw: online, web, digital czy e-marketing.
Jakkolwiek to nazwiesz, konieczne jest zrozumienie i uszanowanie pozytywnego (lub negatywnego) wpływu, jaki może mieć na ogólny sukces Twojej firmy. Te porady i wskazówki dają wgląd w wiele sposobów wykorzystania Internetu do kształtowania strategii marketingowej. Aby zacząć od tworzenia witryn i rankingów internetowych, utrzymuj swoją witrynę w mniejszym rozmiarze. Możesz dodawać strony później, w miarę rozwoju ruchu i powiększania się bazy klientów, ale najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie od prostego uruchomienia i uruchomienie witryny na małą skalę. To w pewnym sensie jak przepis: zawsze można dodać, ale trudno odjąć.Udostępnij swoją witrynę bliskim znajomym i rodzinie, aby pomóc w rozpowszechnianiu informacji o swojej firmie. Ludzie, którzy najbardziej Cię kochają i najbardziej Ci ufają, najlepiej rozpowszechniają pozytywne słowo, ponieważ będą promować markę jako wiarygodną i godną zaufania. Twoi bliscy w świetny sposób pomogą zwiększyć Twoje zyski. Dostosuj swoje strony 404. Nieuniknione jest, że w pewnym momencie wyszukiwarka doprowadzi klienta do martwego łącza. Możesz sprawić, że to ohydne wydarzenie będzie nieco łatwiejsze do opanowania, dostosowując swoją stronę 404 w zabawny sposób, aby przekierować ich na odpowiednią stronę.Znajdź sposoby na ulepszenie swoich strategii marketingowych, korzystając z oprogramowania analizującego statystyki Twojej witryny. Wybierz program analityczny, który śledzi szczegóły, takie jak sposób, w jaki klienci poruszają się po Twojej witrynie, ilu nowych i powracających klientów odwiedza Twoje strony oraz które kategorie produktów są najczęściej oglądane. Programy takie jak Yahoo! Web Analytics może nawet dostarczać dane w czasie rzeczywistym, dzięki czemu możesz szybko ocenić skuteczność sprzedaży, promocji i nowych produktów.
Podaj jak najwięcej informacji.
Kiedy sprzedajesz produkt lub firmę, chcesz, aby czytelnik czuł się dobrze poinformowany, gdy skończy z Twoim artykułem. Twoi odbiorcy nie chcą czuć, że muszą szukać w innych miejscach, aby wypełnić luki, które zostawiłeś.Oceniając produkt, zawsze należy uwzględnić zarówno zalety, jak i wady samego produktu. Czasami opinia, która jest tylko pozytywna, wywoła złe wrażenie i sprawi wrażenie, że nie mówisz prawdy. Dobrze jest też porównać dwa produkty, które są do siebie podobne i zestawić dobre ze złymi. Aby wyprzedzić konkurencję, poświęć czas na ocenę ich witryn. Sprawdź, czy mają jakieś funkcje, które możesz chcieć zastosować na swojej własnej stronie, i zwróć uwagę na to, jak promują swoje produkty. Jeśli to możliwe, powinieneś poszukać recenzji witryn konkurencji, aby zobaczyć, co ludzie w nich lubili, a co nie.To świetny pomysł, aby spróbować sprzedawać klientom, którzy już kupują w Twojej witrynie. Powinno być kilka sugestii dotyczących innych produktów, którymi mogą być zainteresowani bezpośrednio na stronie zamówienia. Wiele osób kupuje dodatkowe rzeczy, gdy wierzą, że poprawi to to, co już kupują. Aby uzyskać maksymalne wyniki marketingu internetowego, musisz pamiętać o integracji działań online i offline. Jeśli Twój model biznesowy zabiera Cię na specjalne wydarzenia, konferencje lub zjazdy, pamiętaj o zebraniu adresów e-mail od osób, które spotykasz. Jednym ze sposobów zachęcania do uczestnictwa jest oferowanie wiadomości e-mail zawierających wyłącznie informacje; sprawić, by potencjalni klienci ponownie zgodzili się na otrzymywanie reklam.Zamiast polegać wyłącznie na tradycyjnych kanałach marketingowych, firmy muszą zbadać możliwości kanałów marketingu internetowego. Dzięki temu mogą zwiększyć zasięg geograficzny, poszerzyć bazę klientów i skuteczniej śledzić reakcje na działania marketingowe. Postępuj zgodnie z radami zawartymi w tym artykule, a Twoja firma z pewnością odniesie sukces w swoim podejściu do marketingu cyfrowego.