Wprowadzenie do budownictwa windy przyspieszyło rozwój wieżowców i na zawsze zmieniły architekturę miejską, krajobrazy i życie wielu osób.
Rozwój ten doprowadził do ekscytujących czasów w projektowaniu wysokich budynków. Gdy projektanci i architekci zaczęli doceniać możliwości oferowane przez windę, możliwe stały się znacznie wyższe budynki, co ostatecznie doprowadziło do ogromnych współczesnych drapaczy chmur. Nie tylko zmieniły się sylwetki na tle nieba, ale winda miała także istotny wpływ społeczny i gospodarczy. Nagle górne poziomy budynków, do których wcześniej trudniej było dostać się schodami, a zatem zamieszkiwali je ludzie posiadający mniej pieniędzy, stały się atrakcyjne dla klasy bogatszej. W ten sposób stopniowo następowała zamiana pozycji. Luksusowe apartamenty, które wcześniej znajdowały się na niższych poziomach, dla łatwiejszego dostępu, zostały przeniesione na najwyższe piętra, które oferowały lepsze widoki, więcej światła i mniejszy hałas z ulicy. Dzisiaj wszyscy jeździmy windami, zwykle bez namysłu i uznania.
Może z wyjątkiem sytuacji, gdy winda się popsuje i trzeba na piechotę po schodach dostać się na wybrane piętro.
Taka wspinaczka może być niezwykle męcząca dla wielu osób, a wnoszenie po schodach ciężkich przedmiotów czy zakupów to również spory wysiłek. Windy na co dzień ułatwiają nam więc życie oraz poruszanie się pomiędzy poziomami budynku i transport towarów na wyższe piętra. Dlatego windy Kraków producent i projektanci stale pracują nad poprawą komfortu użytkowania wind oraz ich bezpieczeństwem, ponieważ zadania, które wykonują windy, nie są łatwe. W rzeczywistości wielu ekspertów od sterowania silnikami uważa je za jedne z najtrudniejszych ze wszystkich aplikacji do zarządzania napędami o zmiennej prędkości. Bezpieczeństwo użytkowników jest oczywiście najwyższym priorytetem dla inżynierów. Użytkownicy zwykle chcą po prostu spokojnej i płynnej jazdy, w której prawie nie zauważają, że się poruszają. Jednak osiągnięcie tego może być trudne. Cykle operacyjne są wymagające, a częste i szybkie fazy przyspieszania i hamowania łączone są z postojami. Ponadto napięcie kabla i obciążenie kabiny mogą się znacznie wahać.